Tamir

Idag har jag varit i stallet och ridit Tamir.
Har bara ridit honom 3 gånger nu.
Han har bråkat med att fatta galopp så idag hade jag sporrar o spö (inte för att han brydde sig om spöt).
Så idag red jag i ridhuset och han gick så bra så bra.
Han fattade galopp så for jag bad honom. Så vi övade lite på de.
Fattade galopp från skritt och de gick kanon. När han gick fint i form från skritt till galopp fick han gå någon volt o sen lät jag honom galoppera på lite. De tyckte han var väldigt skoj. Så han fattade galopp hur bra som helst.
Så idag när han gick så bra att fatta galopp med så fick han jobba lite på olika stora volter, och även i mer samlad galopp för de fattar jag som att han har lite svårt med. Sen har han mer problem i ena varvet så vi körde mer samlad galopp i det varvet så han verkligen fick jobba ordentligt :)
Jag är verkligen supernöj med min dag i stallet idag :D

Här kommer lite bilder som är tagen med mobilen så de är inte så bra kvalitet.
Bilderna får heller inte kopieras.






Kommentarer
Postat av: emmaa - fjording blogg

söt!

2011-08-25 @ 19:13:33
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!