En tur i skogen!!

Idag när jag kom till stallet var det redan 2 stycken som skulle ut och rida.
Dom skulle rida ut så då fick jag följa med jag som inte hittar någon stans.
Så det vara bara och springa och hämta Tamir från hagen snabbt av med täcket borsta av de värsta smutsen.
Sen på med skydd, sadel och träns så fort som möjligt för att hinna hem igen från uteritten innan de skulle bli för mörkt.
Gud var Tamir tyckte det var roligt att rida ut. När vi skulle galoppera studtsade han bara så kunde inte galoppera med dom utan skulle försöka släppa iväg dom en bit och sen att vi kom lite efter.
Men det gick inte alls han studtsade hela tiden han kunde inte äns trava :P
Han tyckte det vara så roligt gammla gubben då han är 20 människo år men 60 hästår :P
Det går ju 3 häst år på 1 människo år.
så som han studtsar ibland kan man inte tro att han är så gammal som han är, fast det märker man inte heller när man rider honom för han tränas ju lika hårt han som dom andra. Fast han brukar få skritta lite längre i början än vad man behöver med en yngre häst.

Så det blr ju inga bilder som jag sa att jag skulle försöka ta idag utan det blev lite box bilder på Tamir i stället...hoppas det oxå duger :)

Bilderna får inte kopieras





Tamir blev så glad när han fick komma in i sin box och få lite mat :)

Han ser inte ut att vara 20 år eller vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!