Ridning och joggning

Igår var jag och red Tamir...gick väldigt bra.
det märks att man fått bättre kondition men Tamir har tyvärr inte så bra kondis så 30 min arbete är lagom för honom. Men tycker det går väldigt bra!
Så nu försöker man förbättra sin hållniong, sitts och händerna...men är inte det lätaste när det som sagt inte finns några speglar men jag försöker göra som en ridlärare sa till mig när jag var mindre...då hadde jag också lite problem med att hålla händerna som man ska hela tiden...så hon sa "tänk på händerna vid varje bokstav". Så nu gör jag något liknande...fast jag tänker "hur är min hållning, händerna och benen" vid varje bokstav så ska vi nog snart få orning på det :p
Skulle gärna vilja rida en lektion för henne som kommer till det stallet där jag rider men det får nog vänta tills efter jul för nu känns det som att pengarna går åt till så mycket annat....*suck*

Men sen provade jag något jag aldrig gjort förut....frihets dressyr.
Det gick jätte bra och var supeer roligt. Tamir älskar ju godis så det var inte alls svårt att få honom att sammarbeta.
Tog av honom sadeln och tyglarna gav han lite godis och smackade igång honom sen följde han mig som en liten hund :) och när jag stannade kom han fram till mig. Så det var super roligt och Tamir klagade inte på att han fick lite godis :P
Så det kommer jag köra varje gång etfer jag ridigt tror jag...det bygger ju upp ett band mellan oss oxå :)

Idag är det ju fredag...super mysigt med lite helg :)
Så fick ett ryck idag vid middagstid...jag fick för mig att börja jogga igen så jag tog den vanliga rundan jag och min pojkvän brukade jogga förut. Så det blev 3 km :P
Det känns att det var ett tag sedan nu men måste få upp min kondis mer och nu när Tamir inte kan hjälpa mig mer så får jag göra det på egen hand :)
Sjukt jobbigt var det men vafasen det ska gå ska ha upp kondisen och få bort dom sista kilona jag vill :P

Nu får ni ha en fortsatt bra dag! :)

Bilderna får inte kopieras.





Bjuder på denna jag efter jogging rudan :P


Kommentarer
Postat av: emmaa - fjording blogg

sv; det är högt, 1,10 tro ja!

2011-11-12 @ 23:02:27
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!