Tisdag.

I tisdags red jag Tamir.
Han är inte lika tjurig nu så jag hoppas han har satt pälsen klar nu inför vintern.
red inte så hårt då jag vet att hon som äger honom skulle rida lektion imorgon lördag på honom och hon skulle träna tors fre innan så då lär hon rida lite hårdare.
Jag red som sagt inte lika hårt men med uppmuntran metoden på honom.
Vi övade mest på det problem jag tycker han behöpver öva mest på.
Han har en förmåga att ta upp huvudet från att gå på tyglen till att ibalnd kasta upp huvudet när han ska börja galoppera. Så bland det roligaste han vet är att få galoppera på lite. Så när han höll sig kvar i form i galoppfattningen, antingen från skritt eller trav.
Drog han inte upp huvudet fick han beröm med röst och någon klapp på haslen. Sem fick han gå i form en bit i galoppen sen ställde jag mig upp och släppte lite på handen så han fick öka en bit.
Då åkte öronen fram med en gång :P
Så han fattade väldigt fort och skötte sig perfekt med galoppfattning från trav och även från skritt :)

Kanske ska kolla när hon rider lektion imorgon lördag men beror ju på hur tidigt, man vill ju inte gå upp för tidigt :P

Bilden får inte kopieras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!