Ridning stod det på dagens schema!

Idag har jag ridit. Vilken tur man har att de finns ett ridhus där jag är medryttare.
För de har ju inte varit något super väder här idag med regn och väldigt blåsigt.
Tamir sätter lite mer päls nu igen tydligen för han är på sitt tjurhumör igen *suck*
Hans ägare ringde idag och då pratade vi om de och tydligen brukar han sätta päls i 2 omgångar så hon sa oxå de att han är "sätta päls tjurig" just nu igen.
Så han har lite sto fasoner för sig och är extremt tjurig på gången.
Tänk att en häst kan tycka att de är såååå jobbigt att flytta sig lite på gången. När man nuddar Tamir just nu när han står på gången viftar han irreterat på svansen o lägger öronen på nacken (så man kan juinte undgå o märka att han inte gillar att röra på sig alls på gången just nu).

Men denna pälssättningen är värre än den förra tycker jag för att förra gången var de mest när man skulle fatta galopp han blev tjurig och skuttade lite med rumpan.
Denna gångens pälssättning så är han redan tjurig när man ber honom o trava, redan då tjurar han ihop.
Men man får inte ge sig och jag tycker de är mest den första kvarten han är tjurig sen släpper de lite.
Eller så är de för att jag överdriver med klappar och uppmuntran när han gör något bra sen efter han tjurat så då blir han så glad så han glömmer bort att vara tjurig :P

När Tamirs ägare ringde pratade vi oxå om hans oerhörda beryktade skumpiga trav....o jag skojar inte när jag säger att den är skumpig. Den är ökänd i stallet :p
Jag är så glad att jag lärt mig sitta ner i traven och jag har återfått den mästadelen av balansen igen :p
Den försvinner ju när man inte har ridigt på många år. men nu är den så bra och kan sitta ner i traven så bra att jag har kunnat länga stiglädrena 1 hål!! :P
Så nu har jag långa dressyr längd på stiglädrerna :p

Det jag o Tamir jobbar på just nu är att han inte ska ta upp huvudet så fort man ska byta till en snabbare gångart och då främst från trav till galopp och så jobbar vi lite mer i högervar för han känns svagare i höger för har jobbat han så extremt mycket i vänster förut få han var mycket svagare i den förut.

Sen skulle jag vilja prova honom med ett pessoabett någon gång.

I lördags köpte jag ett par ridstövlar inför vintern så man ska slippa att frysa om fötterna.

Sen efterlyser jag speglar till ett ridhus...så himla typiskt att de inte finns några speglar i ridhuset men hoppas de är något dom ska sätta upp för de saknas verkligen av mig iallafall :p

Nej nu ska jag titta på ett avsnitt av det okända innan älsklingen kommer hem sen blir det ett avsnitt av den som dräper innan vi ska sova :)

Sov gott gott folk :)

Bilderna som läggs ut får inte kopieras.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!