Lugn dag!

Idag har de varit en lugn dag.
De behövdes efter gårdagens späckade schema.
Vi var ute med båten igår, troligtvist sista turen för iår.
Sen var de hem byta om och iväg till stallet som jag fick skjuts till.
Red Tamir ute för att se om de märks någon skillnad att rida på banan lr i ridhuset.
Och de var stor skillnad, ute vill han bara att vi ska rida ut. Medans inne i ridhuset är han mer pigg framåt och mer koncentrerad på de han ska.
Rid huset är jätte fint och där kommer man väl rida mycket i höst och vinter.
Enda minuset med ridhuset är att de inte finns några speglar :(
Uta kan man ju se lite i skuggan ungefär han han går men inte i ridhuset.
Så de är jätte synd att de inte finns speglar.
Tycker jag och tamir lärt känna varandra nu och han har nästan helt slutat med o dumma sig på gången.
Det är bara när man kratsar bakhovarna och när sadelgjorden ska dras han visar tjurigheter.
Men men som hans ägare har sagt...han är ingen riktig vallack utan han har ett litet sto innom sig :P
Han blir ibland tjurig som ett sto när man jobbar honom..haha söta Tamir.
Han har en jäkligt skumpig trav som är nästan omöjlig att sitta ner och samtidigt jobba honom.
Han blir tjurig på mig efter att tag när man börjar skumpa för mycket tycker han.
Då kör han upp huvudet och springer lite fortare så man skumpar ännu mer...haha där kommer stot i honom fram :P
Men har verkligen saknat ridningen otroligt mycket så är så glad att Tamirs matte hörde av sig till mig för trivs verkligen med Tamir. Får se kanske nästa år blir de lite tävling av :P
Hon har sagt att jag får tävla honom om jag vill :)

Bilden får inte kopieras utan min tillåtelse.


Kommentarer
Postat av: emmaa - fjording blogg

sv; ja jag tror det kan bli bra med den.



så bra, hoppas bara den passar också! :D självklart, kram

2011-09-07 @ 21:25:05
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!